• home
  •  » onze klanten aan het woord

Digitale flow halveert doorlooptijd in Leuven

De Leuvense financiële dienst behandelt op jaarbasis ruim 30.000 facturen. In de lente van 2012 maakte het bestuur de switch naar een digitale facturatieflow. De financiële dienst slaagde er zo onder meer in om de gemiddelde doorlooptijd te halveren. Directeur financiën Marc Van Meerbeek en Cipal-projectleider Gert Steegmans geven tekst en uitleg.

Lees meer ...

Bree implementeerde BBC in ijltempo

Dat BBC een hele omwenteling betekent, hoeft geen betoog. In Bree boog de nieuwe beleidsploeg zich vanaf begin 2013 over het strategisch meerjarenplan, maar op softwarevlak raakte de knoop pas veel later doorgehakt. Cipal schoot meteen in actie om er zijn BBC-toepassing op de rails te zetten.

Lees meer ...

Politiezone Kempenland samen met Cipal in de bres voor uniforme ISLP-documenten

Politiezone Kempenland verenigt de korpsen van Hechtel-Eksel, Peer en ook Leopoldsburg, vanwaar ze opereert.

Functioneel beheerder Suzy Claes is er de enthousiaste trekker van een project dat tot ver buiten haar zone vruchten afwerpt: de gelijkvormigheid van ISLP-documenten.

Lees meer ...

Mechelen pioniert met automatisch inningsproces GAS-boetes

Mechelen bijt de spits af met GAS-boetes voor kleine verkeersinbreuken. Samen met de ‘klassieke’ overlastdossiers komt de teller zo op 50.000 pv’s per jaar te staan. Cipal dokterde een geïntegreerd systeem uit om het inningsproces te automatiseren. Sanctionerend ambtenaar Bart Passemiers geeft tekst en uitleg.

Lees meer ...

Cipal biedt versterking in Borsbeek

In volle verkiezingsvoorbereiding zag de Borsbeekse gemeentesecretaris Luc De Busser zijn burgerzakenteam plots gehalveerd. Een expert van Cipal bood versterking op de werkvloer en gaf het bestuur ook wat tips mee voor de toekomstige werking.

Lees meer ...

Putte: systeemcoördinator gevraagd

Alle Putse gemeentediensten op één vloer: dat moest garant staan voor kortere communicatielijnen en een hechtere ploeg. Maar de bundeling van de meest uiteenlopende ICT- en gebouweninfrastructuur maakte efficiënt werken moeilijk. “Natuurlijk is er nog werk aan de winkel, maar ik ben ervan overtuigd dat we samen met Cipal tot een optimale benutting van de ICT-infrastructuur zullen komen.” Louis Verbist, gemeentesecretaris Putte

Lees meer ...

Cipal aan het roer van Mechelse bouwdienst

In Mechelen krijgt een klantgerichte service de hoogste prioriteit. Maar deze ambitie waarmaken op de werkvloer, kan niet zonder optimale workflows. Cipal houdt de werkprocessen van de bouwdienst tegen het licht. Een gesprek met Greet Geypen, schepen R.O. & stedenbouw, stad Mechelen.

Lees meer ...

Lommels erfgoed gaat publiek met Brocade

De verlanglijst van conservator Ferdi Geerts was even beknopt als ambitieus: de collecties van Erfgoed Lommel digitaliseren en de catalogus publiek toegankelijk maken. Met de krachtige museumapplicatie van Brocade stapt de organisatie vol vertrouwen het digitale tijdperk in.

Lees meer ...