• home
  •  » nieuws
  •  » Nieuwe Cipal Service Desk: nog handiger én completer

De nieuwe Cipal Service Desk: nog handiger én completer 

Cipal stimuleert graag een optimale kennisverdeling  in uw  organisatie. Daarom zorgen we niet enkel voor gebruiksvriendelijke documentatie bij de toepassingen, maar streven we ook een kwaliteitsvolle dienstverlening na via de Cipal Service Desk.

Per toepassing worden twee Power Users aangeduid, naast de Secretaris, Financieel Beheerder en Systeembeheerder die sowieso Power Users zijn. Power Users zijn de kerngebruikers van de toepassing die binnen het bestuur het aanspreekpunt vormen voor alle vragen rond een toepassing of de gebruikte infrastructuur. Indien Power Users de collega’s niet kunnen verder helpen, kan één van deze Power Users terecht bij de Cipal Service Desk. Hij raadpleegt  het online kennissysteem of maakt een melding aan via het online portaal,  en aanvullend ook telefonisch, indien het om een dringend probleem gaat. De voorbije maand bijvoorbeeld, werd al bijna 65% van de meldingen via het online portaal geregistreerd.

De Cipal Service Desk zet het jaar in met een update van het online portaal. Dankzij enkele splinternieuwe functionaliteiten wordt het indienen van vragen en meldingen nog makkelijker. We zetten de belangrijkste nieuwigheden voor u op een rijtje.

1. Al uw meldingen gebundeld

Voortaan dient u niet alleen uw storingsmeldingen, gebruikersvragen en wijzigingsverzoeken in via de Service Desk, ook consultancydiensten kan u via het onlineportaal aanvragen. Zo wordt het platform dé draaischijf van uw communicatie met onze teams.

2. Vragen over uw vraag

Voert u uw melding in, dan zal het platform onder meer polsen naar de aard van de vraag: een technische storing of een ander probleem? Een gebruikersvraag over hard- of software? Een wijziging in één van uw  softwaretoepassingen? Een vraag in verband met consultancy? Zo verzamelen we extra input om uw vraag nog gerichter te dispatchen naar een bepaalde afdeling of expert.

3. Bijlages meteen invoegen

Heeft uw melding of probleem wat extra uitleg nodig? Wilt u onze experts meteen een briefingdocument meegeven? Geen probleem, vanaf nu kan u bijlages toevoegen zodra u het ticket op het onlineportaal aanmaakt. U hoeft het ticket dus niet langer eerst te verzenden en vervolgens opnieuw te openen om er de bijlage aan te koppelen.

4. Zelf een melding afsluiten

Is de storing opgelost, uw vraag correct beantwoord, uw melding niet langer relevant? Dan kan u voortaan ook zelf het ticket weer afsluiten.

5. Overzicht van uw vragen

Met één druk op de knop krijgt u een actueel overzicht van uw openstaande vragen en verzoeken aan ons adres. En via de rapporteringsmodule kan u gedetailleerde overzichten opvragen van onder meer het aantal ingediende en afgehandelde tickets door uw bestuur of afdeling.

 

Meer weten over de nieuwigheden die de Cipal Service Desk voor u in petto heeft?

Als Power User vindt u de vernieuwde handleiding op de home pagina van het online portaal. Nog geen toegang tot de Cipal Service Desk? Neem contact op met uw Cipal-contactpersoon.